Konstruktywna krytyka

Hejka!

Przepraszam za moją nieobecność ale mam dobre usprawiedliwienie! MATURA ... Tak tak to już jutro, a ja w ramach relaksu i na chwilę oderwania się od powtarzania materiału napiszę post.

Przeglądałam internet żeby się obudzić wpadłam na wątek na forum. Możecie się domyślać co na nim było. Właśnie ten wątek był inspiracją do tego postu no i trochę do oderwania się od myślenia o maturze.

W wątku kobitki komentowały, a raczej krytykowały zajadle jej sposób bycia, sposób wychowania dziecka, jego dietę no krótko mówiąc wszystko. Zresztą sami wiecie jak dziewczyny krytykują całą "jutubową" społeczność. Nie piszę posta żeby ją bronić czy krytykować. Jest osobą rozpoznawalną więc stety albo niestety musi się liczyć z głosami za i przeciw.

Chciałam się skupić na występującym w Polsce (i pewnie nie tylko tu) zjawisku. Ludzie zamiast żyć swoim życiem krytykują innych. Doradzają co oni by zrobili. W tym doradzaniu są fachowcami oczywiście, bo jakby inaczej? Tylko nie bardzo wiem czym to jest spowodowane? Zazdrość, że ktoś ma lepiej? No to rusz swój szanowny tyłeczek i zrób coś, a nie krytykuj. Chcesz mieć tego srajfona no to musisz na niego zapracować. Nic za darmo nie dają. Zazdrościsz hajsów z yt? No to zakładaj kanał i nagrywaj! (To dotyczy też o wiele poważniejszych aspektów życia, więc przepraszam, że powołuję się na tak banalne przykłady.) Proste? No nie koniecznie, bo trzeba ruszyć pupkę, a już od wieków wiadomo, że gadać jest łatwiej niż robić...
Ten kto dużo gada zazwyczaj mało robi.
I tu nasuwa się moje pytanie po co to wszystko? Po co komentować/ wyrażać swoje zdanie na temat innej osoby? Ludziska mamy jedno jedyne życie tak jak krytykowane osoby. Może dajmy przeżyć to życie komuś jak on chce i sami  przeżyjmy je tak jak nam się podoba! Żyj i daj żyć innym! Jednak nie jestem aż takim optymistą żeby wierzyć, że coś w polskiej mentalności się zmieni, bo przecież sąsiad nie może mieć ładniejszej trawy, a jak ma lepszy samochód to pewnie ukradł.
Ktoś też pisał o wolności słowa. Oczywiście człowiek ma prawo do wyrażania swojej opinii ale moim skromnym zdaniem nie jeśli to obraża drugą osobę. Sami chcecie być traktowani w kulturalny sposób i oburzacie się jeśli ktoś was obrazi? No to taki sposób dla was mam... Nie rób drugiemu co tobie niemiłe :).
Żebyście nie zrozumieli mnie źle rady jeśli robicie to w dobrej wierze i chęci pomocy są dobre. Problem zaczyna się kiedy chcecie komuś dokopać.

Post nie jest długi więc da się przeczytać :D
Napiszcie co myślicie ;).
Buziaki ;*

Ps. Powodzenia na maturze

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :**