Być sobą

Witajcie!

Wakacje się kończą więc to nie do końca dobry czas na zakładanie bloga... Chyba...ale ja postanowiłam to zrobić.
Jeśli tego nie zrobię to moje myśli wyjdą na wierzch w inny sposób, a moja głowa wybuchnie....

Postanowiłam, że ten blog to będzie moje miejsce w sieci. Będę na nim anonimowa i będę dzielić się tu moimi przemyśleniami kiedy chcę jak chcę i wgl.

I oto jest blog gdzie ja mogę przelać moje myśli na klawiaturę komputera, a ty (jeśli ktoś zabłądził w internetach i to czyta) możesz podzielić się swoim zdaniem na ten temat.


Po krótkim przedstawieniu przejdźmy do meritum.

Dzisiejszy temat posta to...

Czy warto być sobą?

 

 Wielu ludzi dziś udaje kogoś kim nie jest. Może nawet 99% populacji wychodząc z domu zakłada swoją maskę, wciela się w rolę kogoś kim nie jest... Czemu tak jest? Czemu ludzie boją się być sobą?
Czy boimy się krytyki?
Pozwolę sobie porównać człowieka do kameleona... Kameleon zmienia kolory żeby nikt go nie schwytał, nie uwięził. Człowiek robi podobnie nie uważacie? Ktoś kto różni się od całej masy jest często wyśmiewany. Oczywiście nie zawsze ale bardzo często tak jest... 
Człowiek aby przypodobać się reszcie świata wyzbywa się tego co lubi bądź ukrywa to głęboko w sobie aby uniknąć krytyki, której tak bardzo się boi. Nie mówię tutaj o wszystkich, bo niektórzy mają to gdzieś i są sobą ale jeszcze więcej codziennie rano wychodząc z domu zakłada maskę i udaje kogoś kim nie jest.

Czy warto? 

Może niech każdy będzie sobą i nie udaje, a inni niech to zaakceptują, patrzą na siebie, nie krytykują.
Każdy z nas ma wady i zalety więc po co utrudniać sobie życie?
Nie lepiej być dla siebie miłym, a nie wciąż krytykować i być niezadowolonym albo polepszać swoją samoocenę kosztem innych?

Świat jest już wystarczająco zły/ smutny po co pogarszać sytuację?

Bądźmy sobą i nie udawajmy kogoś kim nie jesteśmy!

Jeśli zabłądziłeś to zapraszam do dyskusji. Co myślisz o tym? Warto udawać czy być sobą?

Ps. Jestem pod wpływem pewnej książki i stąd takie, a nie inne przemyślenia. 

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

2 komentarze:

  1. A co to znaczy być sobą? W przypadku kiedy udajemy(czyt. gramy w ten życiowy teatrzyk) to, czy udawanie nie staje się częścią naszej osobowości? Jak dla mnie: "Być sobą" i "Jestem jaki jestem" to jedyne puste hasła zadumanych w sobie osobowości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej dziękuję za komentarz! :D
      Jak dla mnie "jestem jaki jestem" to usprawiedliwianie siebie żeby czegos tam nie zmienić no wiesz nadwaga (dzis dosc popularne fit tematy itp) a ktos "no wiesz jestem jaki jestem geny takie (czy inne usprawiedliwienie)"
      Z "byciem sobą" raczej chodziło mi o to żeby nie ulegac wplywom miec własne zdanie a nie no nie wiem... robić coś co jest wbrew sobie bo ktos może tego nie zaakceptować i skrytykować, nie zmieniać się dla kogoś żeby na siłę cię polubił mniej więcej właśnie o to mi chodziło :)
      Co do tego, że po czasie udawanie staje się częścią naszej osobowości się zgodzę.
      Nie wiem czy to ma jakis sens co napisałam ale nie jestem zbyt dobra w pisaniu więc przeprszam i jesli chcesz mozesz rozwinąć "jestem jaki jestemton jedynie puste hasla zadumanych w sobie osobowosci"
      Jeszcze raz dziękuję za to że napisałeś co.myślisz :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :**